Fysiotherapie

Fysiotherapie is bedoeld voor klachten aan het houdings-en bewegingsapparaat. Dat wil zeggen klachten aan spieren, pezen, banden en gewrichten. Maar ook voor chronische aandoeningen en beweegprogramma’s kunt u bij de fysiotherapeut terecht. Het behandelprogramma van de fysiotherapeut bestaat verder uit het geven van goede instructies, adviezen, begeleiding en inzicht in
gezond bewegen en preventie van klachten.

Werkwijze van de fysiotherapeut

Indien u zonder verwijzing (DTF) een afspraak maakt vindt er eerst een screening plaats. Hierbij worden er eerst een aantal vragen gesteld om ernstige aandoeningen uit te sluiten en om te kijken of u bij de fysiotherapeut
op het juiste adres bent. Bij de eerste afspraak staat het onderzoek centraal. Middels de anamnese (intake-gesprek)

en onderzoek probeert de fysiotherapeut een zo goed mogelijk beeld van uw klachten te krijgen. Daarna wordt er een behandelplan opgesteld. Vervolgens vindt er regelmatig een evaluatie plaats en worden zo nodig de doelen bijgesteld.

Verwijzing en vergoeding

U kunt direct contact opnemen met uw fysiotherapeut. Een verwijzing van de huisarts is niet noodzakelijk. Echter voor aandoeningen die in aanmerking komen voor langdurige behandeling is wel een verwijzing nodig. Alle verzekeraars hebben aanvullende pakketten waarin fysiotherapie is opgenomen. Er zijn echter grote verschillen per verzekeraar over het aantal behandelingen per jaar. Informeer altijd zelf bij uw verzekeraar.

Meer informatie over fysiotherapie:

defysiotherapeut.com

Heeft u vragen?

Neem gerust contact met ons op door middel van dit formulier. Wij beantwoorden uw vraag zo snel mogelijk.